onsdag 5 november 2008

Tankar efter en härlig höstpromenad

Åh, vilket härligt höstväder vi har! Det är soligt och luften är hur klar som helst. Underbart! Visserligen är jag nog mest en vår och sommarmänniska eftersom jag älskar värme, men jag tycker verkligen att varje årstid har sin charm. Vad vore livet utan väderväxlingar? 
Nu är jag inställd på november och inte alltför lång tid kvar till jul. Supernice tycker jag, men någon julstress blir det inte för min del. Det säger min kropp blankt nej till. Den säger nej till all stress för övrigt. Men en härlig höstpromenad gillar den som bara den. Jag kom just hem från en sådan. Har vandrat omkring här på Söder. Det är något speciellt med den här stadsdelen, tycker jag. Det beror väl på att jag är uppväxt här i och för sig. Jag älskar Söder i alla fall!  
Förresten, Barack Obama vann ju USA-valet. Det gör mig väldigt glad! Han verkar ha någorlunda bra värderingar och jag tycker verkligen att det är på tiden att USA får en svart president. Kul! Han är dessutom ganska ung vad jag förstår. Jag tror ganska mycket på Obama faktiskt. Sedan får man ju alltid se.

Kram på er/
Emelie

Inga kommentarer: