tisdag 4 november 2008

SEIA - Skär Ej I Assistansen


På Facebook har jag startat en grupp, som är till för att bevara assistansreformen, som gör mitt och andra gravt funktionshindrades liv jämlikt med andras. Utan mina personliga assistenter, kommer jag inte upp ur sängen. Jag kan inte gå på toaletten, borsta tänderna, duscha, klä på mig, äta, dricka, gå ut, jobba... Jag kan faktiskt inte leva utan personlig assistans! Att regeringen nu vill skära ner på mitt liv med 3,5 miljarder, övergår helt mitt förstånd. I och med det så säger de till mig och andra i min situation att "era liv är ingenting värda", vilket skrämmer mig något oerhört! Jag ber er alla att stödja SEIA. Det gäller liv eller död för oss som är gravt funktionshindrade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Märkligt att de ens kan ta upp en sådan nerskärning.. Då kan man ju lika gärna införa dödshjälp..

Missförstå mig rätt

Anonym sa...

Jag förstår precis vad du menar och håller helt med dig! Man gör ju våra liv värdelösa om man tar bort assistansen. Tack för ditt stöd!