torsdag 6 november 2008

S:t Julian-kampanjen är inte alls igång

Idag fick jag ett mejl i min inbox till Unga Rörelsehindrade. Där stod till min stora glädje, att S:t Julian-kampanjen dragit igång i dagarna. Det var den jag berättade om tidigare idag. 
Fram till den 30:e november skulle man kunna tipsa om ställen som tänkt på tillgänglighet för alla. Sedan kommer jag in på hemsidan, och får se att det inte blir något S:t Julian-pris 2008. För få förslag hade tydligen kommit in ett 30-tal tips och juryn hade tydligen sållat bort dem, eftersom de inte uppfyllde kriterierna. 
Juryn uppmanar alla att påskynda arbetet för tillgängligheten, så att ett pris kan delas ut till en värdig vinnare nästa år. Så S:t Julian-kampanjen är inte alls igång, sorry! Det känns i och för sig lite konstigt eftersom tipsandet skulle hålla på fram till den 30:e november. Idag är det ju bara den 6:e. Nåja, juryn har säkert sina skäl till varför det inte blir något pris i år. 
Jag stämmer verkligen in i deras uppmaning. Jag älskar Stockholm och vill att denna vackra, härliga stad ska bli världens tillgängligaste, så öka tempot, please!

2 kommentarer:

RFSL Ungdom Allstars sa...

Trist.

Vet du för övrigt om det blir någon marsch för tillgänglighet i år? Har inte lyckats få kontakt med arrangörerna.

Allt gott i kampen,
em

Emelie Felderman sa...

Det ska det nog bli vad jag förstår. Det pratas en hel del om den i alla fall. Mera kan jag tyvärr inte hjälpa dig, för jag har ingen aning om när.

Allt gott till dig också!