lördag 27 december 2008

Bloggabstinens

Hjälp mig snälla ni! Jag känner att jag har blogg abstinens och att jag bara måste skriva någonting. Vet dock inte alls vad. 
Det finns som vanligt masor att skriva om, men... Jag är inte upplagd för att skriva om nåt allvarligt ännu. Är som sagt fortfarande på lite helghumör och i jul och nyår ska det mysas tycker jag. 
Ikväll är det verkligen en tv-kväll. Dels kommer Stjärnorna på slottet 20.00. Det tycker jag är väldigt kul att se på! Det är ett program där fem stjärnor bor på ett sIott tillsammans. Alla får varsin dag då deras karriärer uppmärksammas och då de får berätta om sig själva. I år är det Janne "Loffe" Carlsson, Christina Schollin, Jonas Gardell, Kjerstin Dellert och Staffan Scheja som är med. I förra programmet läste Jonas Gardell upp en "knulldikt" som han skrivit själv. Den var fantastiskt rolig och jag tror den finns att se på www.svt.se om man vill. Det var Christina Schollins dag och temat på hennes dag var kärlek. Jonas ville nog provocera och undrade i sin dikt vad det var för fel på lite vanligt hederligt sex. Den borde finnas på Youtube också. Om inte så tycker jag att någon ska lägga ut den där. 
Ikväll är det Janne "Loffes" dag vi får se och jag har sett i trailern att han börjar gråta för någonting. Man kan ju inte låta bli att undra vad, inte jag i alla fall. Ska bli intressant att se! SVT1 kanalen som gäller.

Efter Stjärnorna på slottet kommer Selma, en serie i två delar om Selma Lagerlöf. Första delen var igår och jag tycker den var bra. Väldigt mycket fokus på hennes kärleksliv bara, men ikväll kanske det blir annat också. Klockan 21.00 får vi som vill veta det. Den går också på SVT1.

Samtidigt som Stjärnorna på slottet kommer Körslaget på TV4 och jag gillar det! Det handlar om vanliga människor som tycker det är härligt att sjunga och som får chansen att vara med i en kör som leds av en känd person. Det är sju körer och en vinner till slut. Jag kan inte låta bli att ryckas med av sångglädjen som finns i programmet. Jag gillar att det är vanliga människor som är med, att en del sjunger hellre än bra. Fokus läggs på glädje, att man ska ha kul och det tycker jag är jättehärligt!

Nu ska jag gå och se om Jonas Gardells knulldikt finns på Youtube. Tjingeling! 

  

Inga kommentarer: