tisdag 30 december 2008

Jag är så jävla förbannad på Israels attacker mot Gaza!

Nu har 375 palestinier dödats i Gaza och fler lär det tydligen bli. Israels premiärminister säger att de är redo för veckor av strid. Hur fan kan man säga så?! Grrr! Jag blir så fruktansvärt förbannad och undrar bara när alla jävla krighelveten ska ta slut. Krig löser ju inte ett jävla skit, fatta det! Vilka är det som drabbas av krig? Jo, vanliga människor som inte gjort någonting ont. När ska våldsspiralen i världen sluta? Aldrig, verkar det som. 
Hur kan man än idag se krig som lösningen på problem? Jag fattar inte! De som för krigen vill nog inte ha någon lösning på problemen. De verkar ju tycka att det är kul att kriga. Samtidigt säger de sig ofta tro på Gud. Ofta säger de till och med att de krigar i Guds namn. Man lär sina barn att man inte ska slåss, att man ska vara snälla mot varandra Men vuxna slåss ju för fan, och mördar. Fina, utbildade gubbar i kostym som borde veta bättre, sitter och förespråkar krig. Hur fan går det ihop? 
Jag ber om ursäkt för att jag svurit så mycket, och jag har säkert inte sagt något som kommer att förändra världen. Kände bara att jag behövde få ur mig min frustration.  

Inga kommentarer: