tisdag 23 december 2008

Jag ska ta mig ett dopp i grytan i år

Jajamän, det gör jag minsann. Jag skäms för att säga det, men jag sviker Söder. Just nu befinner jag mig hos morsan på Värmdö, och det ska jag göra hela julhelgen. Här är det hur gött som helst. Vi har precis klätt granen och vill ni veta mer om syrrans Janssonäventyr är det bara att gå in på www.feldermania.se
Stämningen är väldigt dan före dan om man säger så. Nu går man liksom bara och väntar. På vad? Lasse Kroner kanske. 
I år har jag bestämt mig för att prova Dopp i grytan. Kan ni tänka er? Jag gjorde det när jag var typ fem och det var en fruktansvärd upplevelse. Jag kommer ihåg att jag höll på att kräkas, men vem vore jag att inte prova igen? Smaklökarna kan ju ha ändrat sig. 
Till er som inte vet vad Dopp i grytan är för någonting, kan jag säga: det vet inte jag heller, men jag tror det är typ fettet från skinkan som man doppar bröd i.
Ska försöka blogga om mitt dopp i grytan i morgon. Ska berätta om jag spydde eller dog av upplevelsen.

Inga kommentarer: