lördag 10 januari 2009

Hemma igen, hes och trött

Home again! Jag är hur trött som helst och hes som en kråka. Mycket luft har jag fått och mycket kläder hade jag på mig. Två par tröjor, en hoodie och en tjock jacka. Tre par byxor och två par strumpor, så frusit har jag inte gjort, det är ett som är säkert! Palestinasjalen var självklart också på. 
Jag har skrikit "Leve Palestina!" och Bojkotta Israel för full hals, tillsammans med goda vänner och andra trevliga människor. Jag har hört både att vi var 5000 pers, 8000 och att vi lika gärna kunde vara 15000. En sak är säker: Vi var väldigt många och det gjorde mig otroligt glad! Vi gick till israeliska ambassaden. En väldigt trevlig och lugn demonstration, måste jag säga. Det var väl några som bråkade, men det märktes inte. De flesta var där för att de ville påverka situationen och stämningen var väldigt positiv. 
Man hoppas verkligen att det gör skillnad. Vår åsikt att Israel gör fel kommer att komma fram, that's for sure! Om de lyssnar eller inte är en annan fråga. Hoppas verkligen det!

Jag måste säga att jag är otroligt glad att ha fått vara med om den här mäktiga upplevelsen. Att få protestera mot någonting tillsammans med andra människor som tycker samma sak, det är helt underbart! Snart kommer bilder från demonstrationen.

Inga kommentarer: