lördag 3 januari 2009

Vad glad jag är att jag har den här bloggen!

Nu kommer ett lite galet inlägg, men det får ni ta. 
Jag kom precis att tänka på hur jäkla (det är ingen svordom, har jag hört) glad jag är att jag har en blogg! Det känns som ett väldigt bra sätt att nå ut till folk och visa vem man är. Det kan vara svårt att göra det, speciellt om man är lite annorlunda. När man till exempel är på krogen eller ute på sta'n, kan man mötas av attityder som "hej du, lille vän", och sedan en klapp på huvudet. Alla reagerar säkert inte som jag, men jag krymper liksom då och blir den lilla vän som folk förväntar sig att jag ska vara. Jag blir osäker och illa till mods, och trots att jag egentligen har en massa vettiga och roliga saker att säga, så får jag inte fram ett ljud. Jag tappar helt enkelt självförtroendet. Varför? Ja, det kan man verkligen fråga sig.

Genom bloggen får jag i alla fall chans att visa vem jag är, och jag hoppas i alla fall på att en del människor kan identifiera sig med mig. Man får förhoppningsvis se att jag är en "vanlig" människa och inte någon liten vän som man klappar på huvudet. Tack bloggen för det! Vad gjorde man innan Internet?

2 kommentarer:

trollhare sa...

Det är PRECIS så jag också känner. På nätet är det helt andra "lagar" som gäller. Det viktigaste är inte hur man "ser ut" att vara, utan vad man säger. Det är underbart :)

Emelie Felderman sa...

Ja, eller hur?!

Kram