måndag 12 januari 2009

Snipp snapp snut, så var galakvällen slut

Nu är Guldbaggegalan slut. Jag hann inte se allt eftersom en kompis ringde emellan, men jag är lite besviken på att Patrik 1,5 och De ofrivillige inte fick något pris. Det verkade som om de som dominerade var Maria Larssons eviga ögonblick och Låt den rätte komma in. Säkert jättebra filmer båda två, men jag tycker att både Patrik 1,5 och De ofrivillige också tog upp väldigt viktiga ämnen. De ofrivillige ska tydligen handla om hur olika människor agerar i grupp, hur de hanterar grupptryck o.s.v. Sådant tycker jag är väldigt intressant. Jag ska faktiskt gå och se båda filmerna, har jag bestämt mig för. Synd att inte Gustav Skarsgård fick någon bagge. 
Jag tycker det var bra gjort av Georg Ridel att säga att han önskade att mardrömmen som barnen i Gaza befinner sig i just nu, ska ta slut.

Inga kommentarer: