söndag 11 januari 2009

Jag säger som Gert Fylking...

Äntligen! Nu är det dags för mig att berätta om syrrans och min movienight innan historien ruttnar. 
Det här blir en historia i två delar har jag bestämt mig för, och här kommer del 1. Den positiva delen.
Innan bion tog vi en runda på sta'n och det var en riktig feel good-runda. Luften var inte kall, utan klar och frisk. En luft som man behöver, helt enkelt.
Först gick vi på Hötorget. Jag tycker att torghandeln där är så himla härlig! Alla skriker typ "Kom och köp!" och stämningen är väldigt glad. Det känns lite som om man är utomlands, vilket alltid är en härlig känsla. Jag kommer ihåg att jag tyckte väldigt mycket om torghandeln på Hötorget när jag var liten, eftersom alla var så snälla, varma och glada. Jag tyckte det var så härligt med alla som skrek glatt: "Kom hit och köp, frun!" Jag har också för mig att jag och syrran fick en massa frukter gratis när vi var små, eftersom alla tyckte vi var så söta. Härliga barndomsminnen!
Jag behövde lite smink, så vi gick till Åhlens City och handlade av en jättetrevlig expedit som det verkligen lyste om, och som fick en att tänka: "Hit ska jag gå och handla igen!" 
Sedan gick vi in till Souk-gallerian på Drottninggatan och där har jag faktiskt aldrig varit tidigare. Där strosade vi runt, kollade på skor, hittade en del skor som var roliga att se på och en del skor som var snygga som "ha på sig"-skor. Det fanns också en butik med typ maskeradkläder.
Sedan blev det en burgare på McDonald's och sedan bar det av till bion. 
I nästa blogg kommer bilderna från vår "Night on the town".

Inga kommentarer: