söndag 4 januari 2009

I natt jag drömde...

Något som jag aldrig drömt förut. Jag drömde jag var lapplisa, och att jag inte stod ut.

Kan ni tänka er mig som lapplisa? Just det, ni känner inte mig så bra än, så det kanske ni kan, men det kan inte jag. Jag är nämligen konflikträdd och tycker absolut inte om att bråka med någon. Jag avskyr när folk blir arga, och då är ju lappliseyrket väldigt passande för mig, eller hur? Nu till drömmen: försiktigt gick jag fram till en karl som var kraftig och hade skägg. 
Jag pep: "Här får man egentligen inte stå... Om du skulle vilja flytta på dig lite så..."
"Hörrudu fitta lilla", sa mannen. "Jag står precis var jag vill, det ska du veta!"
"Förlåt", pep jag. "Parkera precis var du vill". 
Sedan vaknade jag kallsvettig. 
Ja, jag vet! Jag borde ha sagt "Kalla mig inte för "Fitta lilla" din jävla gubbkuk! Men det gjorde jag inte. I verkligheten hade jag kanske inte gjort det heller. Jag hade nog rullat därifrån. Tur att personlig assistans finns!

Inga kommentarer: