torsdag 29 januari 2009

Jag har fått dille på gamla barnprogram

"Ika i rutan kickade ass", sa jag i en tidigare blogg, och nu har jag verkligen fått dille på gamla barnprogram. Många hade ju så himla bra budskap! Nu har jag varit inne på Youtube igen och hittat signaturmelodin till Trasdockorna. Enkel, men så himla bra att jag måste skriva ner texten.

"Att va söta, men lika som bär va' e de å ha?
Lite annorlunda e inge' fel å va'.
Om man e av en annan sort, 
varför ska man kastas bort?
Lite trasiga å knasiga e vårt trasdocksgäng,
lite trasiga å knasiga, de e vår refräng
E din näsa sned eller armen ur led?
Om din tå e gul å blå. Larv säger trasdockan,
du e lika bra ändå.
Fast trasiga å knasiga, vi sjunger vår refräng.
Lite trasiga å knasiga, e vårt trasdocksgäng"

Så himla bra, eller hur? Gå in på Youtube och sök på Trasdockorna, så får ni höra deras gulliga röster också.
I och med att jag är en riktig Youtube-nörd, så måste jag länka dit.  

Inga kommentarer: