onsdag 21 januari 2009

Varför är frågan om samkönade äktenskap så laddad?

Jag förstår inte allt detta tjafs om huruvida homosexuella ska få gifta sig eller inte. Det borde ju vara helt självklart att de ska få göra det. Ärligt talat, what's the problem? 
Nu vill tydligen alla i alliansen, utom Kristdemokraterna, (som visst alltid ska sätta sig på tvären när det gäller homosexuellas rättigheter) att de ska få gifta sig fr.o.m. den 1:a maj. Dock inte i kyrkan, så vitt jag förstår, utan bara borgeligt. Och tydligen ska man inte vara tvungen att viga homosexuella, utan ha rätt att vägra. Om jag har förstått det rätt, så tycker jag att det är diskriminering. 
Man diskriminerar och gör det i Guds namn, vilket jag tycker är förjävligt! 
Om Gud finns så tror jag inte att han är den trångsynta gubbe som han så ofta framställs som. Han inser nog att all kärlek är underbar, och sätter sig nog inte på tvären om bögar eller flator vill gifta sig. Han har nog andra saker att bekymra sig för. Det borde alla ha, tycker jag.

Inga kommentarer: